Hvilket selskap har de mest fornøyde kundene?
Årlig kroner Norsk Kundebarometer bransjens vinnere og tapere i kundetilfredshet. Eiendomsmegler.no har sett på hvilke selskap som gjør det godt innenfor bransjen i 2020.
At du er fornøyd med eiendomsmegleren din er et tegn på at salget av boligen din har gått bra. Det kan derfor være nyttig å sjekke Norsk kundebarometer før du velger eiendomsmegler. Bransjen er preget av sterk konkurranse i de fleste områder. Sammen med sjeldenheten av boligsalg fører dette til relativt lav kundelojalitet generelt i bransjen.
I Norsk Kundebarometer sin undersøkelse har kun fire av de største nasjonale eiendomsmeglerkontorene blitt inkludert i år:
Selskap | Stjerner | Tilfredshet | Lojalitet |
---|---|---|---|
Eie Eiendomsmegling | 5 av 5 | 79,6 | 67,3 |
Krogsveen | 4 av 5 | 76,4 | 70,1 |
Aktiv Eiendomsmegling | 4 av 5 | 75,4 | 67,4 |
DNB Eiendom | 3 av 5 | 72,8 | 60,8 |
Tilbake på topp
Eie Eiendomsmegling har vippet Aktiv Eiendomsmegling ned fra førsteplassen på Norsk Kundebarometer for eiendomsmeglingsbransjen.
Eiendomsmegler 1 er ikke med å årets kåring.
Eie var ikke med i fjorårets kåring, men tok altså førsteplassen i 2020. Samtlige av de andre meglerkjedene har forbedret seg, både med antall stjerner, og scoren for tilfredshet og lojalitet.
DnB på bunn
I 2019 falt Dnb i Norsk kundebarometers kåring, og i år ligger de altså på bunnen. Selv om de har styrket seg noe sammenlignet med egne resultater fra 2019, scorer de dårligst i alle kategorier.
For mer om Norsk kundebarometer og fullstendig resultatliste trykk her.
Hva betyr poengsummen?
Over 80: Begeistrede kunder
75-80: Svært fornøyde kunder
70-75: Fornøyde kunder
60-70: Likegyldig/misfornøyde kunder
Under 60: Svært misfornøyde kunder
Denne artikkelen er en del av en serie hvor Eiendomsmegler.no gir deg info om eiendomsmeglere.
- Hvilket selskap har de mest fornøyde kundene?
- Å klage på eiendomsmegler
- Hva slags kompetanse har en megler?